14 stycznia

Czy to już wiosna?

Można powiedzieć, że dzisiaj na dobre rozpoczęłam prace ogrodowe. Chociaż tak naprawdę to chyba w ogóle ich nie przerwałam. Mamy taką zimę, że w wolnym czasie chodzę do ogrodu coś niecoś zrobić. Tylko dni są jeszcze bardzo krótkie i szybko zapada zmrok.
Spacerując dzisiaj po ogrodzie i sprawdzając jakie prace można już wykonać znalazłam... wiosenne kwiaty. Drobne, mało widoczne, nieco ukryte, ale jakże urocze. Kwitną bratki, pierwiosnki, stokrotki. 





Róża rabatowa posadzona w ubiegłym roku nie zgubiła jeszcze liści i też kwitnie. 


Czyżby rośliny poczuły wiosnę? A może jeszcze nie zapadły w zimowy sen? 
Mamy ostatnio dość ciepłe dni, zima jeszcze nie nadeszła, a więc w przyrodzie zawirowania. Najbardziej martwi mnie brak śniegu, a i deszcz pojawia się rzadko. Niewielka ilość opadów powodują, że jest sucho. Widać jak szybko po deszczu woda wsiąka w ziemię. Rzadko pojawiają się kałuże, które u nas kiedyś w deszczowe dni były często zjawiskiem.
Cieszę się jednak, że bratki i stokrotki kwitną  u mnie przez cały rok:):):)

Pozdrawiam serdecznie:):):)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Pasje Pani K , Blogger