15 stycznia

Oczyszczanie iglaków

Prace ogrodowe w tym roku rozpoczęłam od oczyszczania iglaków. 
Na pierwszy ogień poszły największe szmaragdy. 


Co roku tuje (i inne iglaki), otrzepuję z suszu, który znajduje się od środka krzewu. Zaczynam od góry, gdzie tych suchych gałązek jest najwięcej, gdyż odrosty są dosyć gęste i kieruję się w dół. Ponieważ czynność tę wykonuję co roku w dolnej części krzewu nie ma tak dużo zaschniętych odrostów.  Dzięki temu rośliny wyglądają zdrowiej i są pięknie zielone. Nie ma również problemu z leżącymi suchymi gałązkami wokół krzewu, szczególnie po większym wietrze. 

Przed czyszczeniem:
Po czyszczeniu:













Zasychanie krzewów iglastych od środka jest zjawiskiem naturalnym związanym m. in. z małym dostępem do światła. Niektóre rośliny mają więcej suchych gałązek inne mniej. Zależy jakie mają podłoże. Tam, gdzie gleba bardziej sucha krzewy bardziej wysychają od środka. Czynność tę można wykonać zimą, gdy jest lekki mróz. Łatwo wtedy te suche gałązki się osypują.  W tym roku nie czekałam na mroźne dni, bo nie wiadomo, czy takie nastaną;)
Zebrany susz ląduje u mnie na kompostowniku. 


Dzisiaj był piękny, słoneczny dzień. Pogoda wiosenna. Z ogromną przyjemnością spędziłam kilka godzin w ogrodzie. Cieszę się, że niektóre prace mogę teraz wykonać, gdyż wiosna to czas intensywnej pracy dla ogrodnika:)

Pozdrawiam gorąco:)

9 komentarzy:

  1. Sporo tego ,,wytrzepałaś" :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przyszło mi do głowy by oczyszczać, opadłe suche gałązki zostawiam pod krzewem jako ściółkę.
    Obejrzałam zdjęcia ogrodu z lata, piękne zakątki ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zostawiam suchych gałązek pod krzewem, gdyż wiatr rozrzuca je potem po całym ogrodzie, a tego nie lubię;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Kiedyś też tak robiłam, potem machnęłam ręką. Jeśli jakieś suche gałązki są widoczne, to przy okazji je usuwam. Walczę natomiast z bluszczem, który wrasta w środek i po czasie dusi żywotniki.

    OdpowiedzUsuń
  4. 49 yr old Data Coordiator Nathanial D'Adamo, hailing from Sainte-Genevieve enjoys watching movies like I Am Love (Io sono l'amore) and Letterboxing. Took a trip to Humayun's Tomb and drives a GTO. Zobacz wiecej informacji

    OdpowiedzUsuń
  5. youtube - Viral Video - Viral Video - CURVADO88
    youtube, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube mp3 youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com, youtube.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie czy susz ten ze środka który wytrzepiemy z tui to wygrabiamy i wywozimy czy zostawiamy jako nawóz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wywożę na kompostownik. Jeśli zostanie, wiatr rozwieje go po całym ogrodzie. Taka pierzynka suszu to dobre miejsce na rozmnażanie ślimaków, a tego bym nie chciała. Poza tym mogą rozwijać się jakieś choroby. Czyszczę więc i usuwam wszystko:)

      Usuń

Copyright © Pasje Pani K , Blogger